Medlemmene i orkesteret er en god blanding av profesjonelle, amatører og de eldste fra Lillehammer Kulturskole.
Vi har hovedsete på Lillehammer, med musikanter fra lillehammerregionen, midt-Gudbrandsdalen og mjøstraktene.
Vi ønsker å gi publikum spennende musikkopplevelser.
Vi har faste årlige begivenheter; en høstkonsert, en julekonsert i Lillehammer kirke, og en vårkonsert. I tillegg gjennomfører vi i samarbeid med Dextra Musica et årlig styrkeseminar med påfølgende strykekonsert, i februar.
Vi har også gjennomført flere spennende enkeltprosjekter. Av de mest nylige kan vi nevne César Francks «Hulda» og J. S. Bach’s «Juleoratorium».
Har du lyst til å spille i Lillehammer Symfoniorkester?
Orkesteret søker musikere som har lyst til å spille i med oss! Spesielt strykere vil vi gjerne ha flere av; fiolin, bratsj og cello. Du har kanskje hørt at vi i blant spiller krevende noter, men vi krever ikke at alle strykerne må spille alt! Blåsere, ta også gjerne kontakt og hør med oss!
Vi har faste øvelser på mandager, vanligvis i Kulturhuset Banken.
Kontaktinformasjon finner du i menyen.

Vi har gjennom flere år hatt et godt samarbeid med Lillehammer Dansesenter og Nasjonalballetten Ung om fremføring av «Nøtteknekkeren».